Allmänna köp- och medlemsvillkor på Sharper of Sweden Barbershop

 

 

1. Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning eller tecknar ett avtal hos oss på www.sharperbarbershop.se. Avtal ingås då mellan dig och Sharper of Sweden Barbershop AB, organisationsnummer 556919-3229.

Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Sharper of Sweden Barbershop framgår www.sharperbarbershop.se.Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via vår webbshop.

Sharper of Sweden Barbershop accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp från personer under 18 år. Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Sharper of Sweden Barbershop reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Sharper of Sweden Barbershop har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen.

Sharper of Sweden Barbershop ansvarar inte för information på sajten som kommer från en tredje part.

www.sharperbarbershop.se, samt allt innehåll på denna, ägs av Sharper of Sweden Barbershop AB. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Sharper of Sweden Barbershop.

 

2. Avtal och beställning

För att kunna göra ett köp via sajten måste du acceptera Villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Sharper of Sweden Barbershop Integritetspolicy.

Ett avtal om köp ingås först när vi bekräftat din beställning och du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post.

Du kan återkalla din beställning fram till dess att den bekräftats av oss. Om beställningen återkallas så kommer vi att återbetala alla eventuella betalningar som du eller dina betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen. 

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

 

3. Kunduppgifter

När du registrerar ditt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer du att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter finns i vår integritetspolicy.

Du åtar dig att se till att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Du får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Du ska omgående anmäla till Sharper of Sweden Barbershop om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till ditt lösenord. Du ansvarar för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.

Om Sharper of Sweden Barbershop misstänker att du missbrukar ditt användarkonto, ditt medlemsskap eller dina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Sharper of Sweden Barbershop rätt att stänga av dig. Sharper of Sweden Barbershop har även rätt att tilldela dig nya inloggningsuppgifter.

 

4. Leverans och transport

Vi erbjuder frakt med DHL till ditt närmaste utlämningsställe eller med hemleverans med en fast fraktkostnad om 59 kr inrikes.

Avisering sker per sms och mail och inte via brev.

Uppskattad leveranstid är mellan 2–4 arbetsdagar och din order levereras till ditt närmsta postombud. För att hämta ut din leverans behöver du ta med en giltig legitimation samt kunna uppge ditt försändelse-ID.

Försändelsen finns hos ditt ombud i 7 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Om inte annat särskilt avtalats och du ej godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt och en leverans tar mer än 14 dagar har du rätt att häva köpet. Leveranstid är normalt 0 - 7 dagar för Sverige.

För beställningar inom Norge tillkommer ingen införselmoms och tullavgift.

Vid förseningar eller utebliven leverans, vänligen kontakta oss på info@sharperbarbershop.se så hjälper vi dig.

Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Om försändelsen är skadad skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Om skadan upptäcks när du öppnat paketet och den går att hänföra till transportörens hantering av försändelsen ska du göra en skadeanmälan till transportföretaget. Dokumentera allt med tydliga bilder. Om transportören inte kan hjälpa dig tar du kontakt med oss via mail.

 

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Order lagda innan kl. 12 vardagar skickas i normalfall alltid ut samma dag. Annat kan förekomma under större kampanjperioder på grund av högre belastning.

 

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på www.sharperbarbershop.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). För varor som inhandlats under perioden november-december erhåller du som kund en förlängd ånger- och bytesrätt t.o.m. 14:e januari. Under samma förutsättningar som ovan och mot uppvisande av kvitto/ följesedel.

Om du vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett mail till info@sharperbarbershop.se där du anger ditt namn, din adress och ordernummer.

När du ångrar ditt köp betalar vi tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader. OBS! Kom ihåg att reklamation kan ta lite längre tid att få svar på än en retur.

Sharper of Sweden Barbershop betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot din retur och skickade dig en returbekräftelse via mail. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde när du köpte varan, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

 

Produkterna måste vara oanvända och oöppnade för att en retur ska gälla. Om produkterna är förstörda eller använda gäller inte återbetalning. Kontrollera alltid att din försändelse är oskadd vid leverans. Vid skador, fel produkter eller saknade varor, kontakta oss på info@sharperbarbershop.se inom 14 dagar så hjälper vi dig.

Gällande hantering av retur eller byte efter köp i butik:

- Retur och/eller byte av produkt som inhandlats på www.sharperbarbershop.se kan genomföras i samtliga av Sharper of Sweden Barbershops salonger/butiker.

 

6. Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Upptäcker du att varan är defekt när du får hem din order så ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senaste 14 dagar efter du mottagit din order.

Garanti och reklamationsrätt gäller endast mot uppvisande av kvitto. Vid godkänd reklamation står vi för eventuella kostnader så som exempelvis fraktavgifter och återbetalning med samma betalsätt som användes vid köp. Kontakta vår kundtjänst på info@sharperbarbershop.se.

När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid ibland.

Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.  

Allmänna reklamationsnämnden 

Box 174

101 23 Stockholm 

 

7. Betalningsalternativ

Varje vara anges med pris i svenska kronor eller euro beroende på vad du väljer, och priserna är alltid inklusive moms.

Priserna inkluderar inte eventuella fraktavgifter som anges separat i kassan.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter. Sharper of Sweden Barbershop har rätt att ta betalt redan i samband med beställningen. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter. 

Återbetalningar görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet. 

Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt, alternativt ändra betalsätt om det som du valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet. Observera att eventuella begränsningar för betalningsalternativ anges på www.sharperbarbershop.se.

Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att när som helst återkalla kampanjer. Erbjudanden på specifika varor på sajten gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Att beställa och betala via sharperbarbershop.se är tryggt, enkelt och flexibelt.

Du har möjlighet att välja mellan flera betalningsalternativ och du kan välja om du vill betala före eller efter leverans. 
För Abonnemang erbjuds enbart betalalternativet Qliro recurring payments.

 

Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

 

  • Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
  • Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
  • Qliro Konto och Qliro Delbetalning samt recurring payments
  • Kortbetalning med VISA eller MasterCard
  • Paypal 
  • Swish

QLIRO FAKTURA 

Fakturaavgift 29 kr. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. 

 

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE” 

Köp nu - Betala Senare

Ränta 0 %

Uppläggningsavgift 39 kr.

Inga ytterligare avgifter tillkommer.

Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en

månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld. 

 

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.

Så här går det till:

1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan

2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller

säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning

3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet

4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut 

PAYPAL

Betala snabbt och säkert genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. Mottagaren får pengarna utan att se ditt kreditkorts- eller bankkontonummer.

 

 

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR MEDLEMSKAP/ABONNEMANGSKUND HOS

SHARPER OF SWEDEN BARBERSHOP

 

1. Allmänt

Ett abonnemang hos Sharper of Sweden Barbershop kan tecknas av myndiga personer som:

 

  • Inte har en utestående skuld i förbindelse med tidigare medlemskap hos Sharper of Sweden.
  • Inte tidigare har utestängts från en eller flera av Sharper of Swedens salonger.
  • Inte har betett sig klandervärt i anslutning till tidigare besök hos Sharper of Sweden Barbershop.

 

Personer som inte är myndiga kan ingå medlemskap hos Sharper of Sweden Barbershop under förutsättning att en vårdnadshavare ingår avtalet. Vårdnadshavaren blir juridiskt ansvarig för medlemskapet och hålls ansvarig för alla betalningar i samband med abonnemanget.

Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas eller användas av andra än Medlemmen. Abonnemanget ger medlemmen rätt att boka behandlingar hos Sharper of Sweden Barbershops salonger enligt vad som anges i abonnemangets villkor. Vidare har medlemmen rätt att använda tillgängliga erbjudanden enligt gällande villkor.

 

2. Priser, uppgradering och nedgradering

Medlem väljer abonnemang, vilket avgör vilka behandlingar som i detta skall ingå, samt vilka tillval som eventuellt ingår. Medlem har rätt att under medlemsperioden uppgradera till ett mer omfattande abonnemang, samt att nedgraderas sitt abonnemang efter de första 90 dagarna.

Uppgradering av medlemskap: Medlemmen kan när som helst uppgradera sitt abonnemang för att få tillgång till fler bokningsbara behandlingar, koncept och tilläggstjänster enligt Sharper of Sweden Barbershops gällande erbjudanden vid tillfället. Uppgraderingar träder i kraft med omedelbar verkan.

Nedgradering av medlemskap: Medlemmen kan tidigast efter 90 dagar nedgradera sitt medlemskap för att minska tillgången till bokningsbara tider, koncept och tilläggstjänster. Nedgraderingar träder i kraft efter utgången av följande månad.

Medlemmen kan i vissa fall ha tilldelats ett medlemskort hos Sharper of Sweden Barbershop. Medlemskortet är Sharper of Sweden Barbershops egendom och disponeras personligen av medlemmen. Kortet kan inte överlåtas eller lånas ut.

Giltigt medlemskap erhålles genom erläggande av vid var tid gällande pris. Gällande pris och medlemsperiod framgår vid köp och tecknande av abonnemang på www.sharperbarbershop.se, eller av erhållen förnyelsefaktura. Samtliga medlemskap gäller tills vidare dock minst 3 månader.

 

3. Betalningsvillkor

Medlemskapet betalas i förskott – kortbetalning, via Qliro månadsfaktura, med en uppsägningstid om 3 månader. Medlemskapet har ingen bindningstid.

En startavgift (medlemsavgift), tas inte ut av nya medlemmar.

Medlemskap/abonnemang har ett prisskydd under den första 12 månadersperioden. Därefter kan prishöjning ske till då gällande pris.

 

4. Utebliven betalning

Det åligger medlemmen att se till att likvida medel finns på angivet konto. Det åligger även medlemmen att kontrollera att dragning från kontot genomförts enligt betalningsplanen och, vid utebliven eller försenad dragning, se till att betalning kan genomföras. Avisering av betalningarna anses gjord tills vidare genom dessa villkor. Om medlemmen underlåter att tillse att medel finns på angivet konto, kommer Sharper of Sweden Barbershop att anmoda medlem att omgående och senast inom tio dagar tillse att månadsavgiften betalas. Om täckning saknas på kontot vid dragningstillfället debiteras en faktureringsavgift. Därefter överlämnas ärendet till inkasso.

Om betalning inte erläggs i enlighet med avtalande betalningsvillkor har Sharper of Sweden Barbershop rätt att avstänga medlem genom att spärra medlems-kortet tills dess att betalning sker. Medlem är skyldig att betala medlemsavgifter under den tid medlemskortet är spärrat. Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att vid utebliven betalning skriftligen säga upp medlemskontraktet och upphörande.

Efter den obligatoriska uppsägningstiden av 3 månader fortsätter abonnemang som betalas via Qliro att gälla tillsvidare såvida inte medlem säger upp avtalet. Uppsägning av avtalet görs senast 90 dagar före önskat avslut, och tidigast efter den obligatoriska och debiterade 3 månadersperioden.

Uppsägning sker med fördel skriftligt och helst personligt för att undvika missförstånd.

 

5. Bokningsregler

Det åligger medlem att följa gällande bokningsregler och anvisningar avseende bokning av behandlingar som skriftligen eller muntligen meddelas av Sharper of Sweden Barbershops personal.

Medlem skall vid inträdandet i Sharper of Sweden Barbershop lokaler uppvisa rätt personuppgifter för sitt medlemskap vid bokningstillfället/behandling. Abonnemanget är personligt och kan ej användas av annan person. Vid misstanke om brott mot innehållet denna punkt, har Sharper of Sweden Barbershop personal rätt att avvisa medlem från anläggningen samt utan ersättning avstänga denne från behandling.

Regler vid bokning av behandlingar för abonnemangskund:

 

  • Bokningsbara tider släpps löpande med tre månaders framförhållning.
  • Abonnemangskunder kan totalt ha 4 inbokade behandlingar samtidigt och max 2      behandlingar inbokade per månad.
  • Behandlingar kan bokas fram till 5 min innan den bokade tiden.
  • Behandlingar kan avbokas senast 24 h innan den bokade tiden.
  • Gäst måste komma till salongen ut senast 5 min innan den bokade tiden.

 

Vid ej nyttjad eller ej avbokad behandling dras bokningstillfället av från medlemmens abonnemangs nyttjningsbara tider för pågående månad. Har medlemmen inga kvarvarande tider att nyttja inom sitt abonnemang faktureras denne en avgift om halva behandlingens belopp.

Har du tekniska problem med din bokning eller behöver du mer information om hur man bokar eller avbokar kan du mejla oss på info@sharperbarbershop.se eller ringa oss på 031-24 05 06 så hjälper vi dig.

 

6. Ändringar i öppettider, tillgänglighet och utbud

Sharper of Sweden Barbershop förbehåller sig rätten att företa ändringar i öppettider och tillgängliga bokningsbara tider. Vid större högtider och sommar begränsas bokningsbara tider och öppettiderna. Sharper of Sweden Barbershop har rätt att stänga anläggningen under en period för grundläggande renovering och underhåll.

Sharper of Sweden Barbershop kan inte alltid garantera tillgänglig behandling på Sharper of Sweden Barbershops salonger när tillgången är begränsad.

I möjligaste mån anpassar Sharper of Sweden Barbershop tillgänglighet och öppettider på i salonger enligt gästernas önskemål. Den aktuella salongen kan hållas stängt eller ha ett reducerat utbud i samband med t.ex. helgdagar, underhållsarbete och Force majeure. månaderna.

 

7. Frysning

För samtliga abonnemang kan frysning ske vid skada eller sjukdom, mot läkarintyg eller tillfälligt arbete/studier på annan ort mot uppvisande av studie/arbetsgivarintyg.

Frysning mot läkarintyg gör endast i 90 dagar.

Månadsavgifter som erlagts då abonnemanget varit fryst med intyg, återbetalas inte utan får utnyttjas i form av tid i direkt anslutning till uppsägningstiden.

 

8. Ansvar och försäkring

Alla behandlingar sker på egen risk. Varje medlem/gäst ansvarar själv för att deras hälsotillstånd är sådant att de utan risk kan motta de behandlingar som de väljer på Sharper of Sweden Barbershop.

 

9. Behandling av personuppgifter

Sharper of Sweden Barbershop behandlar sådana personuppgifter om medlem som är nödvändiga för att fullgöra åtagande gällande tecknat abonnemang/avtal. Medlem ger samtycke att personuppgifter kan komma att användas för att informera om Sharper of Sweden Barbershops tjänster och erbjudanden samt för att ge god service i övrigt.

Om du önskar information om vilka uppgifter Sharper of Sweden Barbershop registrerar, kan detta erhållas genom att en skriftlig begäran skickas till info@sharperbarbershop.se. Medlem kan också begära rättelse av felaktig uppgift. Dina personuppgifter behandlas alltid i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

10. Tvist

Vid eventuell tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer allmänna reklamationsnämnden rekommendation och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen